Search

Friday 8 June 2012

Beruntung pelajar-pelajar UNISEL dapat Pendidikan Percuma @Khalid_Ibrahim cc : @Khaled_Nordin

Teringat SL ketika Debat Sinar Pemansuhan PTPTN dan Hala Tuju Pendidikan Tinggi pada 22 Mei 2012 antara YB Khairy Jamaluddin dan si Rafizi Lembu.
Pelbagai dakyah, idea dan angka-angka yang ingin meyakinkan dan ingin mendapat sokongan serta undi rakyat pada PRU13. Agenda Pakatan Haram yang kononnya ingin memansuhkan pinjaman PTPTN di kalangan pelajar-pelajar IPTA dan IPTS serta memberi pendidikan percuma serta wang sara hidup pada pelajar.

Baru-baru ini, PTPTN telah membekukan pnjaman kepada pelajar-pelajar UNISEL dan akibatnya MB Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim aka Khalid Gagap meroyan di dalam TL twitternya berbunyi :
"Tidak wajar untuk PTPTN mendiskriminasi UNISEL.Pelajar-pelajarnya datang dari seluruh negara dan tidak harus dimangsakan"
05-Jun-2012 10:54PM from Web

SL berpendapat Tan Sri tidak perlu mengatakan sedemikan kerana Kerajaan Negeri Selangor seharusnya lebih bersedia dan komited dengan apa yang di laungkan oleh ANUGAY dan pencacai-pencacai beliau.

Ini membuktikan Pakatan Haram Jadah hanya pandai bersandiwara tanpa memikirkan akibatnya kerana yang menjadi mangsa idea politik mereka adalah para pelajar UNISEL sendiri.

Buktikan pada rakyat dengan apa yang  dilaungkan oleh Pakatan Haram Jadah,  UNISEL boleh dijadikan model yang tidak perlu pinjaman PTPTN dan mampu memberi pendidikan secara percuma mulai sekarang.
Bukannya selepas PRU13!!!

Baru rakyat sedar Pakatan Haram Jadah bukan hanya tahu menipu, memfitnah, berhimpun dengan apa saja isu, mahupun menimbulkan keganasan tetapi amat komited untuk melaksanakan demi rakyat.

Sesungguhnya Kerajaan Barisan Nasional lebih komited dengan apa yang dijanjikan.

p/s: Mohon PTPN buka semula pinjaman pada pelajar-pelajar UNISEL.

1 comment: