Search

Sunday 21 April 2013

#PRU13 Sekitar Penamaan Calon P162 Gelang Patah @NajibRazak @MuhyiddinYassin @KhaledNordin

Datuk Abdul Ghani Othman Calon BN Parlimen Gelang Patah dan Calon BN DUN Nusajaya Dr Haji Zaini Abu Bakar  (berbaju Melayu biru) sedang menuju ke Dewan Serbaguna Skudai, MBJBT untuk penamaan calon
Ketiga-tiga Calon BN. Dari kiri : Liang Ah Chy (DUN Skudai), Datuk Abdul Ghani Othman (Parlimen Gelang Patah) dan Dr Haji Zaini Abu Bakar (DUN Nusajaya)
Datuk Abdul Ghani Othman sesudah selesai menghantar kertas pencalonan dihari penamaan calon di Dewan Serbaguna Skudai 
1 Malaysia! Calon BN DUN Nusajaya Dr Haji Zaini Abu Bakar bersama pencadang dan penyokongnya semasa menghantar kertas pencalonan 
Pengumuman oleh SPR tentang calon-calon yang akan bertanding pada PRU13 P162, N48 dan N49
Datuk Abdul Ghani Othman ketika ditemuramah oleh wartawan. Turut bersama beliau  Dr Haji Zaini Abu Bakar dan Liang Ah Chy
Lancar dan meyakinkan..calon BN DUN Nusajaya Dr Haji Zaini Abu Bakar ketika ditemuramah oleh wartawan 
Menggerunkan Lim Kit Siang yang akan bertanding atas tiket 'bulan penuh' apabila roketnya tidak berfungsi
Ketiga-tiga calon BN bersama para penyokong dari Gelang Patah yang hadir hampir 1500 orang memberi sokongan moral
Lim Kit Siang, Dr Boo dan Salahuddin Ayub dari Pakatan Harapan Rakyat (HapRak) dinasihatkan agar hentikan politik kepura-puraan.

SL difahamkan bahawa Pakatan HapRak gagal mengawal penyokong mereka apabila ada yang membawa airhorn, gendang, hailer (pembesar suara) dan sebagainya. Secara tidak langsung ini menunjukkan mereka telah melanggar tata etika Pilihanraya pada Hari Penamaan Calon.

Penyokong Pakatan Haprak tanpa rasa malu telah terjerit-jerit "Reformasi", "Hancur BN" dan sebagainya menggunakan pembesar suara sehingga kedengaran di Pusat Penamaan Calon yang berada pada 50meter saja yang didatangkan khas dari Kedah oleh Mat Sabu dengan 2 buah bas.

Adakah budaya seperti ini yang rakyat Johor mahukan?

SL juga difahamkan para penyokong Barisan Nasional dari Gelang Patah telah menunjukkan disiplin yang tinggi dan mematuhi segala arahan pasukan keselamatan yang bertugas walaupun terpaksa berdiri di tengah panas selama hampir 3 jam sebelum pengumuman penamaan calon oleh pegawai SPR.

#BetterNation #BN4Johor
p/s : Kuburkan Pakatan HapRak

No comments:

Post a Comment